Status: Aktualne
Ilość dni: 1

Nazwa: SKILLERSI

Typ: Innowacyjny program edukacyjno-biznesowy

Cel:

  • Stworzenie rozwiązania odpowiadającego na potrzebę biznesową zgłoszoną przez firmę
  • Wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę z zakresu Design Thinking
  • Zdobycie przez uczestników doświadczenia i wiedzy biznesowej
  • Możliwość pracy w multidyscyplinarnym zespole, a co za tym idzie rozwój kompetencji interpersonalnych

Opis: Skillersi to program, w którym multidyscyplinarne zespoły studentów, doktorantów i pracowników naukowych zdobywają doświadczenie i praktyczną wiedzę biznesową pracując nad wyzwaniami stawianymi przez różne firmy współpracujące z Poznańskim Parkiem Naukowo-Technologicznym przy poszczególnych edycjach programu.
Podczas kilkumiesięcznego procesu wykorzystywana jest metoda pracy Design Thinking, dzięki której uczestnicy programu uczą się tworzenia rozwiązań doskonale dostosowanych do potrzeb użytkowników.
Skillersi to możliwość pracy z zaangażowanymi młodymi osobami, wsparcie ich na początkowym etapie kariery oraz szansa dla nich na zdobycie stażu w PPNT lub firmie współpracującej. Co ważne, uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów finansowych w związku z udziałem w programie.

Innowacyjność: Praca na styku nauki i biznesu pozwoliła nam dostrzec znaczącą lukę i wynikającą z niej potrzebę połączenia wiedzy teoretycznej z praktyką biznesową pochodzącą od dużego i doświadczonego przedsiębiorstwa. Nasz autorski program daje możliwość nie tylko znaczącego poszerzenia swojej wiedzy i kompetencji, ale również pracy z konkretnym, realnym problemem biznesowym, co nie jest często spotykane na uczelniach. Aby móc sprostać zadaniu zespoły dostają szansę spotkania, rozmowy, kilkumiesięcznej pracy z przedstawicielami biznesu, poznania specyfiki pracy i oczekiwań osoby prowadzącej firmę lub zajmującej kierownicze stanowisko. Pozwala to spojrzeć na dany problem z perspektywy przedsiębiorcy, co niejednokrotnie weryfikuje wiedzę teoretyczną i pozwala ją lepiej wykorzystać.
Oprócz tego, innowacyjna jest sama metoda pracy, w której nie ma sztywnego podziału uczeń-nauczyciel ale nawiązywana jest relacja partnerska pomiędzy uczestnikami i zaproszonymi do współpracy ekspertami. Dzięki temu, uzyskujemy efekt synergii wykorzystując potencjał uczestników, ich wiedzę z przeróżnych dziedzin oraz dotychczasowego doświadczenia życiowego.

Praktyczność: Rozwiązania, nad którymi pracują zespoły są ściśle dostosowane do potrzeb ich odbiorców. Wymusza to niejako już sama metoda pracy – Design Thinking. Cały proces rozpoczyna się od empatyzacji, czyli mówiąc kolokwialnie wchodzenia w buty użytkowników. Dopiero dogłębne poznanie ich sytuacji i rozeznanie prawdziwych potrzeb, daje możliwość stworzenia produktu bądź usługi, z których nasi klienci będą chcieli skorzystać. Firma dostarczająca problem biznesowy otrzymuje więc gotowe rozwiązania bądź praktyczną wiedzę możliwą do zaimplementowania.

Wartość: Największą wartością dodaną naszego programu jest płynne przejście pod okiem naszych ekspertów ze sfery życia akademickiego do życia zawodowego. Skonfrontowanie tego, co uczestnicy wynieśli z zajęć na uczelni z rzeczywistymi problemami biznesowymi. Dodatkową wartością jest zmiana sposobu myślenia i podejścia do przedsiębiorczości. Uczymy, że bycie przedsiębiorczym nie wiąże się tylko z dobrze napisanym CV, ale dotyczy przede wszystkim wsłuchiwania się w potrzeby odbiorców i poszukiwania rozwiązań dostosowanych do ich oczekiwań, a nie naszych wyobrażeń.

Autor: Poznański Park Naukowo-Technologiczny

Strona o innowacji

Informacje do pobrania

www Autora

Facebook
Innowacja Edukacyjna Roku 2022

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Poprzez pliki "cookies" należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji.

Pliki "cookies" używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane mogą być używane również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych (co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika).

W serwisie innowacja.edu.pl dane osobowe nie są gromadzone w plikach "cookies".

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików "cookies" na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików "cookies" w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików "cookies" dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Ograniczenie stosowania plików "cookies", może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

Aby zmienić ustawienia, w opcjach przeglądarki należy wybrać opcję odpowiadającą za ustawienia prywatności.

Zgadzam się